Eğlenirken öğrenmeyi, yenilikçi fikirlerle farklı bakış açılarını yaparak yaşayarak desteklediğimiz Harezmi Eğitim Modeli dersinde bu hafta ısınma etkinliklerinin ardından öğrencilerimizin ‘Hayatın İçinden Sorun’ olarak seçtiği ‘Kitap Okumayı nasıl daha kalıcı ve keyifli hale getirilebiliriz ? problem durumunun nedenlerini, sonuçlarını ve çözüm yollarını miro uygulaması üzerinden zihin haritası yoluyla sembolize etti.
TUBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması’nda "Bir Bardak Çayın Değeri" adlı projeyle ön değerlendirme aşamasını geçerek Ankara bölge sergisine katılmaya hak kazandık.
İngilizce öğretmenimiz Hale Hitit ve öğrencilerini tebrik ederek TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Araştırma Projeleri Yarışması 2024 Finalleri’nde başarılar dileriz.
Harezmi Eğitim Modeli kapsamında bu hafta öğrencilerimizle ağaç diyagramı tekniği kullanarak belirlediğimiz his cümlesi üzerinden problemin neden oluştuğunu tespit etmeye çalıştık.
Nedenleri bir ağaç çizilerek dallarına önem sırasına göre not ettik bu sayede sorunu görselleştirerek ,sorunu anlamayı ve bağlantıları görmeyi kolaylaştırdık.
Bu yöntem çocukların çizim de yapmasını sağladığı için görsel hayal güçlerini destekliyor ,bağlantıları daha kolay fark edebilmelerini sağlıyor.
PROJE YAYGINLAŞTIRMA HABERLERİMİZ
Projemizin yaygınlaşmasını sağlayan ve haberini yapan web sitelerimiz:
Mrt
Öğrencilerimiz ünlü ressamların resimlerini seçtiler ve atık malzeme kullanarak yeniden yaptılar. Okul panomuzda resimleri sergiledik.
Mrt
Sanal sergimiz için bağlantıyı tıklayın.
https://www.artsteps.com/view/65ba90c5421a725f5cba76ab?currentUser
Öğrencilerimiz ünlü ressamların hayatlarını araştırdılar. Resimlerini incelediler. Tablolarından bir tanesini seçerek atık materyalleri kullanarak yeniden tasarladılar.
Ortak ve işbirlikçi çalışmamız kelime bulutu etkinliğidir. Öğrencilerden e-Twining projemizi tek kelimeyle özetlemelerini istedik. Etkinliği Mentimeter aracında oluşturduk. Bağlantı için tıklayınız.
https://www.mentimeter.com/app/presentation/al8fxe6ww94oumvf3wxqoiz5dshup4w8/y2sc8w4vqa4p
Ortaklarımızla birlikte Kandinsky ‘in “Yellow Red Blue” tablosunu seçtik. Öğrencilerimizle birlikte atık malzemeleri kullanarak tablonun bir kısmını tamamladık.
Öğrencilerimiz projemiz kapsamında Canva programını kullanarak logo tasarladılar. Daha sonra okulumuzda bir anket uygulayarak logomuzu seçtik. Ortaklarımızın da hazırladığı logolarla birlikte anket şeklinde oylamaya sunduk. Anketimiz için bağlantıya tıklayınız.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-S_7m0E0U99mNmXYy6TLhNQ5UNMDyhNzAm7FfTdMCmXzBIg/viewform
Öğrencilerimiz projemiz kapsamında Canva programını kullanarak afiş tasarladılar. Daha sonra okulumuzda bir anket uygulayarak afişimizi seçtik. Ortaklarımızın da hazırladığı afişlerle birlikte anket şeklinde oylamaya sunduk. Anketimiz için bağlantıya tıklayınız.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-S_7m0E0U99mNmXYy6TLhNQ5UNMDyhNzAm7FfTdMCmXzBIg/viewform
Tüm eTwinning kullanıcılarının uyması gereken kuralların bazıları:
1. eTwinning, ticari amaçlarla kullanılamaz.
Platformun ticari amaçlar için kullanımı kesinlikle yasaktır. Herhangi bir şirket, girişimci, etkinlik veya ticari maksatlı yazılım kaldırılacak ve platforma erişimi engellenecektir.
2. Doğrudan tehdit, zorbalık veya taciz söz konusu olamaz.
eTwinning, siber zorbalık ve tacize tahammül etmez. Siber zorbalığın kurbanıysanız veya eTwinning alanlarından birini (genel ve özel alanlar) kullanırken birisi sizi tehdit ediyorsa, lütfen bu durumu mesaj göndererek bildirin veya Ulusal Destek Kuruluşunuza başvurun. Platformun diğer üyelerine siber zorbalık yapan veya onları taciz eden herkes, eTwinning’ten kalıcı olarak men edilebilir.
3. Fikri mülkiyet
Platforma yüklediğiniz içeriklerin herhangi bir telif hakkını ihlal etmemesini sağlayın. Herhangi bir resim, video, doküman veya diğer kaynakları paylaşmadan önce; lütfen bunu yapma hakkına sahip olduğunuzdan emin olun. eTwinning platformu, videolara ev sahipliği yapamaz – videonuzu önce YouTube, DailyMotion veya Vimeo’ya yüklemeniz ve ilgili bağlantıyı eTwinning’e yapıştırmanız gerekmektedir. Telif hakları politikalarına göz atmayı da unutmayın.
4. Kimlik hırsızlığı
eTwinning kullanıcıları, temsil etmedikleri diğer kişileri veya grupları/kuruluşları, başkalarını kandırmaya, kafalarını karıştırmaya veya dolandırmaya yönelik bir şekilde taklit edemezler.
5. Öğrenciler (küçükler)
eTwinning, öğrencilerin gizliliğini ve güvenliğini ciddiye alır. eTwinning Live profilinizde, TwinSpace’de, Gruplarda v.b öğrencilerin resimlerini yayınlamaktan kaçının. Yayınlamanız gereken durumlarda, velilerinin iznini aldığınızdan ve öğrencilerin tanınabilir durumda olmadığından emin olun.
6. Özel bilgiler ve Hassas veriler
Başkalarını ilgilendiren içerikleri yayınlarken dikkatli olun. Kişisel telefon numaraları ve adresler, kredi kartı bilgileri veya diğer özel bilgiler gibi kişisel bilgilerinizi veya diğer kullanıcıların kişisel bilgilerini veya özel fotoğraf ve videolarını paylaşmamalısınız. Mesaj yayınlamadan önce her zaman düşünün!
NOT:e-Twining e-güvenlik kuralları sitesinden faydalanılmıştır.
Mrt
Yenilenebilir Sanat projelerinin amacı genellikle çevresel sürdürülebilirlik, doğal kaynakların korunması ve insanların çevreye olan etkilerini azaltmak üzerine odaklanır. Projemizin amaçları:
Sonuç olarak, yenilenebilir sanat projeleri, çevresel sürdürülebilirlik ve doğal kaynakların korunması için bir araç olarak kullanılır ve toplumda farkındalık yaratma, eğitim, ilham verme ve politik etki sağlama gibi çeşitli amaçları taşır.
"Yenilenebilir Sanat" terimi oldukça geniş bir kavram olabilir ve birçok farklı anlama gelebilir. Ancak, genellikle bu terim, çevresel sürdürülebilirlik ve doğal kaynakların korunması gibi konuları ele alan sanat projelerini ifade eder.
Yenilenebilir sanat projeleri genellikle doğal malzemelerin kullanımını teşvik eder ve insan etkileşimini doğal çevreyle dengelemeye çalışır. Bu tür projeler, geri dönüşümlü malzemelerin kullanımı, çevresel mesajların iletilmesi, doğal alanların restorasyonu veya korunması gibi çeşitli formlarda ortaya çıkabilir.
Bu tür bir projenin içeriği, sanatçının veya proje ekibinin belirlediği konsept ve hedeflere bağlı olacaktır. Ancak genel olarak, yenilenebilir sanat projeleri, doğal dünyanın önemini vurgulayarak insanların çevresel etkilerini azaltmalarını teşvik etmeyi amaçlar. Bu, genellikle toplumu bilinçlendirmeyi, çevresel duyarlılığı artırmayı ve sürdürülebilir yaşam tarzlarını teşvik etmeyi içerir.